“Midyelerin Efendisi” olarak anılan ve işini aşkla yapan Midyeci Ahmet, açtığı yeni şubelerle Türkiye ve dünyada büyümeye devam ediyor. Midyeci Ahmet, Birleşik Arap Emirlikleri’nin ardından Almanya’da ve daha pek çok ülkede açmayı planladığı şubelerle tüm dünyaya adını duyurmaya hazırlanıyor.
Bir aile geleneği olan midyeciliğe yedi yaşında başlayan ve emeğiyle işlediği Midyeci Ahmet markasını her geçen gün daha da büyüten Ahmet Çiçek, Türkiye’nin yanı sıra Bahreyn, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde de şubeler açtı. Yunanistan’da hayata geçirdiği fabrikanın ardından yönünü bir kez daha Batı’ya çeviren Midyeci Ahmet, Almanya’nın Frankfurt şehrinde açacağı şubesiyle restoran zincirlerine Avrupa’da devam edecek.
Midye zinciri, bu yeni şubesiyle birlikte günde 75 ile 100 bin adet arasında midye satmayı hedeflerken, iddialı olduğu kokoreç satışlarını da katarak günde 100 bin Euro’nun üzerinde ciro yapmayı planlıyor. Midyeci Ahmet, Frankfurt’un ardından 2022 yılının sonuna kadar Köln, Berlin ve Düsseldorf şehirlerinde yer almak için çalışmalarını sürdürüyor.
Midye dolmalarıyla fast food alanında zincir marka haline gelen Midyeci Ahmet, küresel anlamda büyüyen sokak lezzetleri arasında ilk sırada yer alıyor. İlk kez 2018’de franchise sistemi ile dünyaya açılan marka, açtığı şubeler ve üretim tesisleriyle daima en iyisine ulaşmayı amaçlıyor.
Gıda sektörünün zorluk yaşadığı pandemi döneminde dahi hedeflerini gerçekleştiren ve yakaladığı yüzde 200’lük büyümeyle adından söz ettiren “Midyelerin Efendisi”, İstanbul’daki fabrikasının yanı sıra 2020’de Yunanistan’ın Selanik şehrinde açtığı fabrikayla, toplamda 4 bin metrekarelik alanda günlük 1 milyon midye üretimi potansiyelini elinde bulunduruyor.
Türkiye gastronomi haberlerinde yer alan bilgilere göre, Yunanistan’da açtığı fabrikayla, üretim kapasitesini 10 katına çıkaran Midyeci Ahmet, 1000’den fazla kişiye istihdam olanağı sağlarken, hem yurtiçi hem de yurtdışı iş imkanlarıyla dikkat çekiyor. Deniz ürünleri bakımından oldukça yoğun olan Yunanistan’da, var olan bir pazara girmenin riskine rağmen başarı elde eden midye zinciri, kendi tarzını koruyarak bulunduğu alanda aranan ve pazar payına ortak olan bir marka rolünü üstleniyor.
Tüm dünyanın Midyeci Ahmet markasıyla tanışması hedefleniyor
Önümüzdeki dönemde yeni üretim tesisleri açmak isteyen Midyeci Ahmet, 25 fabrika ile günde en az 1 milyar midye üretmeyi hedefliyor. Araştırmalara göre dünyada yıllık midye üretimi 10 milyon tonu bulurken, “Midyelerin Efendisi”, bu üretimin tamamını yapmak amacıyla çalışmalarını devam ettiriyor. Daha hızlı ve kolay ulaşılabilir üretim alt yapısı kurulduğunda yılda 100 şube açabileceklerini belirten Midyeci Ahmet, dünya üzerinde bütün kıtalarda bulunmayı hedefliyor.
2021 yılının sonunda 35 şubeye ulaşarak önemli bir başarıya imza atan midye zinciri, Körfez ülkelerinden sonra Avrupa’da büyümeye devam ediyor. Almanya’nın Frankfurt şehrinin yanı sıra İngiltere’de şube açmayı planlayan Midyeci Ahmet’in, buradaki ilk şubesinin başkent Londra’da, ikincisinin ise 2022 yılının sonuna kadar Manchester’da olması planlanıyor. Hollanda’nın Amsterdam şehrinde ve daha sonra İspanya’da Madrid ve Barcelona şehirleri ile İtalya’da Milano’da şubeleşmek için çalışmalarına hızla devam eden midye restoran zinciri, ilerleyen dönemlerde Rusya, Azerbaycan ve Ukrayna’da yer almayı amaçlıyor.
Midyeci Ahmet, Amerika ve Çin’de üretmeye devam edecek
2022’nin sonu ile 2023’ün başlarında Amerika’da New York Times Square ve Los Angeles’da yeni yerler açmayı hedefleyen Midyeci Ahmet, Amerika’ya yönelik midye ticaretini Kanada bölgesindeki Prens Edward Adası’nda kuracakları üretim tesisi ile güçlendirmeyi planlıyor. Amerika’nın ardından Uzak Doğu ve Çin’de de bulunmak isteyen “Midyelerin Efendisi”, büyük bir pazar olan Çin’deki yatırımlarını Şili’de üretim yapan midye üreticileri ile beslemek için görüşmelerini sürdürüyor.
Bugüne dek şubeleştiği Körfez ülkelerinde olağanüstü bir taleple karşılanan Midyeci Ahmet, Irak’ın Bağdat ile Erbil şehirlerinde açacağı yerler için franchise görüşmelerini sürdürüyor. Avrupa ve Körfez ülkelerinde Türkiye’nin ilk kez geleneksel yemekleri dışında bir lezzetle temsil edildiğini belirten “Midyelerin Efendisi”, 2023 yılına kadar Türkiye haricinde 20 büyük şube ile kiosk olarak adlandırılan küçük konseptli 50 şubeyi daha markalarına katacaklarını ifade ediyor.
Midyeci Ahmet, kadın istihdamında da öncü
Midye dolmanın öncü ismi Midyeci Ahmet; Türk, Türkmen, Orta Doğulu, Arnavut, Somalili ve birçok ülkenin vatandaşı olan kadınlara sağladığı istihdam ile önder bir konumda yer alıyor. Onlarca şubesinde farklı pozisyonlarda yer alan kadın çalışanların yanı sıra midye dolması üretim tesisi kurmak amacıyla 2019 yılında İzmir’de açılan Turna Kadın Kooperatifi’nde 10 Türk ve 10 Suriyeli kadına da iş imkanı sunuluyor. Midyeci Ahmet, üretimde kadın emeğine güvenerek özgün karakterini bir kez daha ortaya koyuyor.
Yaşadığı tüm olumsuzluklara rağmen midye sevdasından vazgeçmeyen Midyeci Ahmet, yaptığı atılımlarla genç girişimcilere de örnek olurken, gıda sektöründe küresel markalaşmayla ilgili rehber rolü üstleniyor. Ayrıca yatırımcılara kâr oranları yüksek bir iş imkanı sunan midye restoran zinciri, fabrikalarında kullandığı özel üretim sistemiyle talepleri hızlıca karşılıyor.
Türkiye’nin yanı sıra dünyada da hızla büyüyen Midyeci Ahmet, şubeleşme sürecinde franchise hizmetinden yararlanırken; bu hizmetle ilgili bilgi almak ya da markaya dair detaylara ulaşmak için markanın web sitesi üzerinden, müşteri temsilcilerinden ve franchise danışmanlarından iletişime geçilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder