3. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi Gerçekleşti. "TOBB"
3. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi, Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde, Türk Patent ve Marka Kurumu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliği ile gerçekleşti. “Yerelden Küresele: Dünya Kadar Yöre” ana temasıyla gerçekleşen zirvede; gastronomi turizmi, coğrafi işaretli ürünlerin ihracatıyla ülke ekonomisine katkısı ve Türk mutfağının gelişimi konuları ele alındı.
Gastronomi keşif platformu Gastronometro’da gerçekleşen ve İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürümüz Ahmet Yavuz Karaca'nın da konuşma yaptığı zirveye; T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Işık, T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürü Adem Başar, Federal Almanya Büyükelçiliği Gıda ve Tarım Müsteşarı Thomas Huber, Avrupa Komisyonu Coğrafi İşaretler Birimi Başkan Yardımcısı Branka Tome,
Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Okan Özoğlu, Türk Patent ve Marka Kurumu Başkan Vekili Cemil Başpınar, Coğrafi İşaretler Daire Başkanı Hakan Kızıltepe, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Ülken, TOBB KOBİ Politikaları ve Sanayi Müdürü Cahit Ceren ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Ürün Pazarlama Müdürü Burcu Gezeroğlu katıldı.
Zirvede ayrıca Türkiye’nin çeşitli illerinden kooperatif temsilcileri, üniversitelerinden öğretim üyeleri, gastronomi yazarları ve Türk gastronomisinin önde gelen şefleri konuşmacı olarak yer aldı.
3.000’e yakın potansiyel coğrafi işaret tescilli ürün Türkiye’de
Türkiye Gastronomi turizmi, coğrafi işaretli ürünler ve Türk mutfağının gelişimi konularının masaya yatırıldığı zirvede Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, şöyle konuştu: “Metro Türkiye olarak, dünyanın en iyi beş mutfağından biri kabul edilen Türk mutfağının hak ettiği yere gelmesini sağlamak için yerel değerleri evrensel bir bakış açısıyla ele almanın önemine inanıyoruz.
Bu amaçla, Türkiye’nin dört bir yanındaki yerel üreticilerle iş birliği yapıyor ve sürdürülebilir tarımsal üretim yöntemleri konusunda farkındalıklarını artırıyoruz. Yerel değerlere sahip çıkma misyonuyla özgün doğa koşullarında yetiştirilen gastronomi haritamızda coğrafi işaret tescilli ürünlerin korunmasını, ulusal ve küresel çapta tanıtılmasını, dolayısıyla yerel üreticiye ve ülke ekonomisine katma değer sağlamayı amaçlayan Coğrafi İşaretli Ürünler projemizi bu alanda yaptığımız en önemli çalışmalardan biri olarak görüyoruz.
Tüm Avrupa ülkelerinde toplam Coğrafi İşaret tescilli ürün sayısı 3.500 iken sadece ülkemizde 2.500-3.000 arası potansiyel ürün bulunuyor. Üstelik ülkemizde Coğrafi İşaret tescili almış ürün sayısı şu anda 1.202 iken hala aday olan 708 ürünümüz var.
Son olarak AB Coğrafi İşaretli Ürün logosuna da hak kazanan Milas zeytinyağı, Aydın kestanesi, Malatya kayısısı ve Bayramiç beyazı gibi ürünlerin yanı sıra Korkuteli Karyağdı armuduna, Maraş tarhanasına, Kırkağaç kavununa, Eğin dutuna kadar Coğrafi İşaret tescilli ve aday ürünlerimize mağazalarımızda yer veriyor ve raflarımızdaki coğrafi işaretli ürün sayısını önümüzdeki yıla dek yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder